Fundraising

Genom nya kanaler och effektivisering av befintliga givare hjälper TALK ideella organisationer att öka sina intäkter.

Fundraising handlar om att via olika kanaler inspirera, motivera och involvera människor så att de blir givare och stödjer under lång tid.TALK är specialister på fundraising och inom företaget finns mer än 30 års erfarenhet om hur man rekryterar trogna givare som ger långsiktigt via autogiro.TALK ger er idéer och förslag på hur ni kan maximera intäkterna från nya givare till att bli engagerade och motiverade givare.TALK arbetar alltid med den senaste tekniken och följer branschens etiska regler.

Telefonfundraising

Att kontakta nya och befintliga givare via telefon är mycket kostnadseffektivt och ger stora intäkter. Det ger snabbt resultat och är flexibelt. Det är det bästa sättet för att få givare att ge via autogiro. Organisationen kan hålla en regelbunden och personlig dialog med givarna och det är ett bra sätt att informera om verksamheten och behoven av stöd. Efter att ha bedrivit telefonfundraising verksamhet i 30 år så talar resultaten sitt tydliga språk: givarna uppskattar kontakten och ger mer och via autogiro.

TALK:s kommunikatörer är noggrant utvalda och har stort engagemang för humanitära frågor. De utbildas, motiveras och inspireras kontinuerligt i TALKs speciella och väl beprövade fundraisingmetod, samtalsteknik och etik.

Det är viktigt att givaren får en positiv upplevelse av telefonsamtalet oavsett om givare ger eller inte.

Genom att anlita TALK får ni tillgång till den mest erfarna fundraisingbyrån i Sverige.

Konvertering.

Konverteringssamtal av engångsgivare till månadsgivare.

Uppgradering.

Uppgraderingssamtal till redan befintliga månadsgivare för att be om ett utökat stöd.

Givarservice

TALK kan vara organisationens givarservice. Vi hanterar era inkommande samtal och tar hand om de ärenden som organisationens givare har. Med vårt avancerade kundkontaktsystem kan vi enkelt arbeta i organisationens CRM. Detta gör att filer eller annan information inte måste skickas på annat sätt. Vi tar emot samtal, mail, sms, chat och inlägg på socialamedier.

Leads.

TALK samarbetar med Europas största leadsleverantör Social Blue som genererar 500.000 leads varje månad till kunder i hela världen.

Leadsen genereras på sociala medier och TALK ringer till de som angett att de vill bli kontaktade för att få veta mer om organisationens verksamhet.

Den här metoden genererar nya givare och kunder på ett kostnadseffektivt sätt.

Återrekrytering.

Avslutade månadsgivare rings upp med frågan om de kan återuppta sitt månadsgivande.